آلمان خواستار پایان فوری جنگ در نوار غزه شد-راهبرد معاصر

آلمان خواستار پایان فوری جنگ در نوار غزه شد

«اولاف شولتس» صدراعظم آلمان در گفت‌وگوی تلفنی با «بنیامین نتانیاهو» نخست وزیر رژیم صهیونیستی خواستار پایان جنگ در نوار غزه و رسیدن به یک توافق آتش‌بس با جنبش مقاومت اسلامی فلسطین (حماس) شد.
تاریخ انتشار: ۱۶:۱۲ - ۲۱ مرداد ۱۴۰۳ - 2024 August 11
کد خبر: ۲۵۴۰۵۷

به گزارش راهبرد معاصر؛ سباستین فیشر سخنگوی دولت آلمان امروز (یکشنبه) گفت که اولاف شولتس صدراعظم این کشور در تماسی تلفنی به بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر اسرائیل گفته است که باید در مورد آتش بس و آزادی اسرای در اختیار حماس توافقی حاصل شود.

بر اساس بیانیه دولت آلمان، شولتس مدعی شده که بسیاری از اهداف نظامی در مبارزه با حماس محقق شده‌اند در حالی که تلفات غیرنظامی و رنج انسانی در غزه بسیار زیاد است.

بر اساس این بیانیه، صدراعظم آلمان به این موضوع اشاره کرد که پایان دادن به جنگ در غزه گامی تعیین کننده به سمت کاهش تنش منطقه‌ای خواهد بود.

این گفت‌وگوی تلفنی پس از آن انجام شد که کشور‌های آمریکا، قطر و مصر بامداد جمعه در بیانیه‌ای مشترک اعلام کردند توافق برای توقف درگیری‌ها در غزه و آزادی اسرا تکمیل شده و باید بدون تاخیر نهایی شود. این کشور‌ها گفته‌اند تنها جزئیات توافق باقی مانده است و باید روی آن کار شود.

آلمان روز چهارشنبه به سخنان «بزالل اسموتریچ»، وزیر دارایی اسرائیل که گرسنگی مردم فلسطین در نوار غزه را قابل توجیه دانسته بود، واکنش نشان داد.

سباستین فیشر سخنگوی وزارت امور خارجه آلمان در یک نشست خبری در برلین گفت: ما این سخنان را به شدیدترین وجه محکوم می‌کنیم. این اظهارات کاملاً غیرقابل قبول و جنایتکارانه است.

وی بر تعهد کشورش برای کاهش رنج مردم غزه تاکید کرد و افزود: انتظار دارم اسرائیل نیز همین کار را انجام دهد.

فیشر گفت: این یک الزام بشری و یک اصل اساسی حقوق بین‌الملل بشردوستانه است که از غیرنظامیان حتی در جنگ محافظت شود؛ آنها باید به آب و غذا دسترسی داشته باشند.

وزیر اسرائیلی روز دوشنبه گفته بود که مرگ دو میلیون فلسطینی در نوار غزه بر اثر گرسنگی ممکن است قابل توجیه و معمول باشد. / ایرنا

مطالب مرتبط
ارسال نظر
تحلیل های برگزیده
آخرین اخبار